Concept en Format

Podcasting heeft echt zijn eigen regeltjes. Het is radio, maar zonder muziek, jingle's en reclame. Dus eigenlijk ook weer geen radio.

Bij het produceren van een podcast moet je rekening houden met de volgende factoren:

- Podcasts moeten consistent zijn. Als jij een supertoffe podcast hebt en altijd op vrijdag publiceert, is de kans aanwezig dat mensen naar je uitkijken. Als je er vervolgens niet bent, stel je ze teleur.

- Podcasts moeten body hebben. Op Youtube kan je best met wegkomen met een video die qua vorm leuk is, maar totaal geen inhoud of entertainment-waarde heeft. Bij een podcast heb je alleen je stem en ondersteunend geluid. It better be interesting.

- De manier van podcasts consumeren is enorm verspreid. In ons blog over de geschiedenis van podcasting gaan we daar uitgebreider op in. Maar hier komt her op neer: podcasting is een totaal open medium en het is niet gecentraliseerd. Iedereen kan overal een podcast publiceren. Dat heeft als voordeel dat iedereen er één kan starten en niemand de regels bepaald. Niemand kan iets zeggen over de inhoud van je podcasts of (zoals bij Youtube wel heel sterk het geval is) ineens de regels veranderen en je business ontnemen. Maar dat zorgt er ook voor dat je zelf harder aan de slag moet om je podcast bij zoveel mogelijk mensen te krijgen. Wij doen dat voor je.

Wij helpen je met het bouwen van een podcast-concept die jouw doelgroep bereikt en slaagt binnen het medium podcast. Jij hoeft de beren op de weg niet te ontwijken. Dat doen wij voor je.

Powered by Froala Editor

Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies. Meer informatie