Marketing

Als je podcast eenmaal is gepubliceerd, moet je ervoor zorgen dat mensen naar je podcast gaan luisteren. Daarom moet je je podcast slim verspreiden op social media en je website. Hoe doe je dat handig?

katka-pavlickova--1MWTZamkwI-unsplash

Mensen bereiken. Impact maken. Nieuwe klanten.

instagram

Fragmenten op sociale media

Podcasts kunnen ideaal gedeeld worden op sociale media. Denk aan een link naar Spotify. Maar soms moet je mensen eerst nog even overhalen. Daarom knippen wij korte fragmentjes, die je als video kan delen op je sociale media kanalen.

home-2

Een podcast-pagina op je website

Als je een podcast maakt onderscheid je je als expert. Daarom wil je potentiële klanten die jouw website bezoeken laten zien dat je een podcast hebt. Zo leren ze jou al een beetje kennen en onderscheid je je van je concurrenten.

publish

Publicatie op alle platforms

Voor video heb je Youtube. Maar voor podcasting heb je tientallen platformen. Van Spotify tot Apple Podcasts en van Google Podcasts tot Pocket Casts. Wij zorgen ervoor dat je overal goed vindbaar bent, zodat je zoveel mogelijk mensen kan bereiken.

Kunnen wij je helpen bij Marketing?

Marketing

Podcasting is een ultieme toevoeging aan je marketing-mix. Het is de manier om aan te tonen dat je een expert bent in je vakgebied. Tevens zit je niet met tijdslimieten. Waar je bij een Youtube-video een complex onderwerp in 5 minuten moet vertellen, kan je in een podcast zo diep gaan als je maar wilt. Verder is podcasting enorm persoonlijk. Iemand hoort jouw stem en hoe jouw persoonlijkheid is. Daarom zal je klanten aantrekken die zich prettig voelen bij jouw als persoon. Wij helpen je bij het opzetten van je podcast als marketing-kanaal. Ook kunnen we je ondersteunen bij het inzetten van je podcast op andere kanalen. Denk hierbij aan een podcast-pagina op je website, een kort clipje uit de aflevering die je kan delen in je Instagram stories of een quote die je kan plaatsen op Facebook. Hierdoor maak je mensen op al je kanalen nieuwsgierig naar jouw podcast.
De aanpak van Koen en Stefan is verbluffend eenvoudig. Je zorgt dat je op tijd bij de opname-locatie in Haarlem bent. En dan gaat de rest vanzelf! Het is een geolied teamwork. Koen was de man van de opname in beeld en geluid. En Stefan is een natuurlijke vragensteller ‘pur sang’. Hij luistert goed. En weet het gesprek zeer eenvoudig op de gang te houden! Echt top! Daarnaast zijn het twee enthousiaste en ambitieuze ondernemers. Ik kan iedere ondernemer aanbevelen om de stap te zetten. Het is niet eng, het gaat vanzelf.

Winny Paauw, Communicatievakvrouw bij Paauw Communicatie

Kunnen wij je helpen bij Marketing?

Artikelen over Marketing

dan-cristian-padure-faAKGPMOqWA-unsplash
Iedereen streeft naar perfectie. En zo hoort het ook. Dus wil je het volume van je podcast bij het opnemen goed hebben. Maar dit kan een valkuil zijn.
greg-jeanneau-0StwxZ4NigE-unsplash
De meeste bedrijven hebben ongeveer hetzelfde doel als ze een podcast maken of bloggen: autoriteit verkrijgen op een bepaald onderwerp. Dat een klant bij jouw bedrijf een product afneemt, omdat hij/zij iets van jou heeft geleerd of in ieder geval duidelijk heeft gezien dat jij weet waar je het over hebt. Er zijn dan ook veel overeenkomsten tussen deze twee mediavormen. Vandaag bespreken we ze beide en kijken welke op welk moment past.
IMG_0554
De afgelopen weken hebben wij Diederik Heinink van East Leadership en Business Insider Nederland ondersteund met hun nemen van hun Next Move: het ontwikkelen van een podcast. 
kristina-flour-BcjdbyKWquw-unsplash
Iemand die twintig pakjes per dag rookt, weet vaak het best hoe je van je rookverslaving af kan komen. En iemand die meer wijn nuttigt dan water, weet precies hoe je je overmatig alcoholgebruik aan kan pakken. Ik heb dat heel erg met dit advies.
soundtrap-h6PDEdr9IZo-unsplash
USB-microfoons zijn top. Ze zijn goed betaalbaar, klinken top, zijn gemakkelijk en veel mensen hebben er zelfs eentje thuis liggen. Alles is fantastisch. Totdat je een podcast wil gaan opnemen met meerdere mensen. Dan wordt het toch wel een uitdaging.
nrd-c3tNiAb098I-unsplash
Een podcast is geen persbericht. Als je podcast teveel voelt als een persbericht, gaat het niet werken. Daarom vraag je je misschien wel eens af: is een podcast wel iets bij mijn bedrijf? Kan dat? En hoe dan?