Podcast Blog

Beginnen met een podcast is lastig. Daarom proberen we je elke week te helpen met tips & tricks: van hoe je een mooi podcastconcept maakt, tot hoe je je podcast het best kan bewerken. Heb je een specifieke vraag die we nog niet hebben beantwoord of een idee voor een blogpost? Neem gerust contact op. Als je elke week podcast tips & tricks in je inbox wil, kan je je gratis inschrijven voor onze nieuwsbrief.
dan-cristian-padure-faAKGPMOqWA-unsplash
Iedereen streeft naar perfectie. En zo hoort het ook. Dus wil je het volume van je podcast bij het opnemen goed hebben. Maar dit kan een valkuil zijn.
greg-jeanneau-0StwxZ4NigE-unsplash
De meeste bedrijven hebben ongeveer hetzelfde doel als ze een podcast maken of bloggen: autoriteit verkrijgen op een bepaald onderwerp. Dat een klant bij jouw bedrijf een product afneemt, omdat hij/zij iets van jou heeft geleerd of in ieder geval duidelijk heeft gezien dat jij weet waar je het over hebt. Er zijn dan ook veel overeenkomsten tussen deze twee mediavormen. Vandaag bespreken we ze beide en kijken welke op welk moment past.
IMG_0554
De afgelopen weken hebben wij Diederik Heinink van East Leadership en Business Insider Nederland ondersteund met hun nemen van hun Next Move: het ontwikkelen van een podcast. 
kristina-flour-BcjdbyKWquw-unsplash
Iemand die twintig pakjes per dag rookt, weet vaak het best hoe je van je rookverslaving af kan komen. En iemand die meer wijn nuttigt dan water, weet precies hoe je je overmatig alcoholgebruik aan kan pakken. Ik heb dat heel erg met dit advies.
soundtrap-h6PDEdr9IZo-unsplash
USB-microfoons zijn top. Ze zijn goed betaalbaar, klinken top, zijn gemakkelijk en veel mensen hebben er zelfs eentje thuis liggen. Alles is fantastisch. Totdat je een podcast wil gaan opnemen met meerdere mensen. Dan wordt het toch wel een uitdaging.
nrd-c3tNiAb098I-unsplash
Een podcast is geen persbericht. Als je podcast teveel voelt als een persbericht, gaat het niet werken. Daarom vraag je je misschien wel eens af: is een podcast wel iets bij mijn bedrijf? Kan dat? En hoe dan?
neonbrand-KYxXMTpTzek-unsplash
In een podcast is je content het allerbelangrijkste. Lengte is daarin niet per sé een hele relevante factor. Zolang je content goed is, maakt de lengte niet zoveel uit. In dit artikel gaan we in op de veelgestelde vraag: hoe lang moet mijn podcast eigenlijk duren?
lycs-architecture-U2BI3GMnSSE-unsplash
Vergeet het intranet of een nieuwsbrief. Als je een boodschap wil overbrengen naar je personeel, is de interne podcast een heel mooi medium. In dit artikel nemen we je mee in de voordelen en hoe je dat dan aanpakt.
solen-feyissa-KWZa42a1kds-unsplash
Zowel Instagram als Podcasting zijn kanalen die veel jonge mensen aantrekt. Dat betekend dat je luisteraars van je podcast prima kan doorverwijzen naar Instagram. Maar dat effect is er dus ook andersom. Volgers van je Instagram-pagina zullen ook eerder geneigd zijn een podcast te gaan luisteren, omdat de doelgroep gelijk is. Daarom gaan we het er in dit artikel over hebben hoe je een volger op je Insta kan converteren naar een podcast-luisteraar.
Kopieer een embed code via Apple Podcasts
Natuurlijk kan je vanaf je website altijd linken naar je podcast-aflevering op Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts. Maar het is natuurlijk veel fijner om het je gebruiker gewoon te laten luisteren op je website zelf. 

Elke zaterdag kwalitatieve informatie over podcasting in je inbox?